tel. (8~389) 52577
direktore@zelmenelis.utena.lm.lt

 kupolytes veliava

 

NUORODOS

vsb

sveikatiada 

usc

 

ikimokyklinis

 

uvb

 

tapk

 

smm

 

 vgc

 

 urs

 

ssjrs

 

ppt

 

litnet

 

kn

---------------------------------------

Biudžetinė įstaiga,
kodas 191867051
Sėlių g. 22, 28202 Utena,
tel. (8~389) 52577,
mob. +370 614 85544
el. paštas: direktore@zelmenelis.utena.lm.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

---------------------------------------

 

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

MŪSŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ VAIKAMS TEIKIAMA LOGOPEDO PAGALBA.


     Mokslo metų pradžioje, gavęs tėvelių sutikimą, logopedas įvertina vaikų kalbos raidos ypatumus, nustato kalbėjimo ir kalbos sutrikimus, siūlo skirti specialiąją pedagoginę pagalbą.

    Logopedinę pagalbą gausiančių vaikų sąrašas, aptariamas Vaiko gerovės komisijoje, taip pat suderinamas su Utenos pedagogine psichologine tarnyba, teikiamas patvirtinti darželio direktorei S. Balčiūnienei.

     Atsižvelgiant į kalbos sutrikimo pobūdį ir laipsnį bei vaiko amžių, sudaromas  pratybų tvarkaraštis bei ugdymo programos. Skiriamų pratybų skaičius - 1- 3 pratybos per savaitę,  trukmė - 20 - 30 min. priklausomai nuo konkretaus vaiko poreikių. Logopedas neapsiriboja tik taisyklingu garsų tarimo formavimu šnekamojoje kalboje, bet, esant reikalui, dėmesį skiria žodyno plėtimui, kalbos gramatinio  taisyklingumo formavimui ir rišlios kalbos ugdymui.

     Logopedo pagalbos efektyvumas priklauso nuo individualių vaiko savybių, kalbėjimo ir kalbos sutrikimo pobūdžio bei tampraus logopedo, tėvų, grupių auklėtojų ir kitų specialistų bendradarbiavimo bei gero pratybų lankomumo.

     Logopedė Rita Araminienė konsultacijas tėvams teikia kiekvieną trečiadienį

08.40 - 09.10 val.
16.00- 16.30 val.

     Esant reikalui, asmeninei konsultacijai tėveliai gali kreiptis bet kuriuo jiems patogiu metu.

LOGOPEDAS PATARIA

     Kai kurie vaikai vyresniame ikimokykliniame amžiuje vis dar netaisyklingai taria kai kuriuos garsus. Tarimo trūkumai, ypač sunkesni atvejai, trikdo vaikų psichinį vystymąsi, ir, pradėjus lankyti mokyklą, trukdo išmokti skaityti ir rašyti. Todėl reikia laiku šalinti kalbėjimo trūkumus.
Tačiau dažnai tėveliai pradeda nerimauti dėl savo vaikų kalbėjimo trūkumų gana ankstyvame amžiuje. Atsižvelgiant į tai, pateiksiu pagrindinius vaikų garsų tarimo raidos vystymosi bruožus skirtingame amžiuje, kad tėveliai galėtų orientuotis, ar jų vaiko gebėjimas taisyklingai tarti garsus atitinka normą.

     Antroji jaunesnioji grupė.

     Trejų metų metų vaikų tarimas dar nepakankamai aiškus ir dažniausiai sąlygojamas amžiaus ypatybių. Vaikas gali netarti garsų š, ž, č, dž, c, dz keisti į s, z; garsą r keisti į l. Trimetis vaikas dažnai netaisyklingai taria ilgus, ypač mažai žinomus, žodžius. Juos trumpina, keičia vietomis skiemenis, praleidžia garsus. Iki ketverių metų tai laikoma natūraliu fiziologiniu šveplavimu. Taip pat trijų metų vaikas, reikšdamas savo mintis, dar nesuderina giminės, skaičiaus, linksnių.
     Jau nuo trejų metų, tėveliai turėtų susirūpinti jei vaikas:
Garsus s, z keičia į t, d. Pvz., saulė- taulė, rasa- rata, zylė- dylė.
Tariant s, z išpučiama oro srovė eina ne tiesiai, o krypsta į vieną ar abu šonus (išsipučia skruostukai).
Taria gomurinį garsą r panašų į garsą hhh (taisyklingai tariant turi virpėti liežuvio galiukas).

     Vidurinioji grupė.

     Eidami penktuosius metus, vaikai išmoksta tarti garsus s, z, c, dz, tačiau dar turi fiziologinio šveplavimo bruožų, ir minėtus garsus gali tarti neaiškiai, o garsus š, ž, č, dž keisti garsais s, z, c, dz arba iškraipyti jų tarimą.

     Vyresnioji grupė.

     Šeštaisiais metais tam tikra dalis vaikų vis dar neištaria garsų š, ž, č, dž arba r, l, retais atvejais kitų garsų.
     Garsai r, l išmokstami tarti vėliausiai.
     Siekiant kuo didesnio efektyvumo, šalinant kalbėjimo ir kalbos sutrikimus, labai svarbus bendras darbas su vaiku tarp grupės pegagogo, logopedo ir vaiko tėvelių.
     Todėl tėveliai visuomet maloniai laukiami logopedo kabinete trečiadieniais ryte nuo 8.00-9.00 ir po pietų iki 16.30. Jei šis laikas nepatogus, prašome pranešti logopedui jums tinkamą laiką ir būtinai pasidomėti Jūsų vaikučio pasiekimais bei problemomis, lavinant jo kalbą, bei sužinoti, kaip galėtumėte padėti ugdyti jo kalbą, bei formuoti taisyklingo garsų tarimo įgūdžius, bendraudami su vaiku namuose. Atminkite, kad Jūsų indėlis lavinant vaiko kalbą yra labai svarbus ir nepakeičiamas.

 DARŽELIO LOGOPEDO KABINETE
Mokomės ne tik taisyklingai tarti garsus, tačiau ir :

LOgopedo kabinete

  Laviname savo lietimo pojūčius, vaizduotę, plečiame žodyną, mokomės apibūdinti daiktus...
(Maišelyje užčiuopiau papūgą. Taip. Ji raudona, turi sparnus ir uodegą...)

 dsc04284

Ugdome erdvinį suvokimą, mokomės taisyklingai vartoti prielinksnius, kalbėti sudurtiniais sakinukais ...
(Aukštai danguje saulė, o žemai meškutis. Kairėje pusėje eglė, o dešinėje - obelis. Ant kelmo tupi pelė, o ant eglės paukštis...)

  dsc04264

Įtvirtiname žinias apie aplinkinį pasaulį, mokomės apibendrinančių sąvokų.
Pasakodami vartojame veiksmažodžius, būdvardžius, mokomės derinti giminę, skaičių, linksnį...
(Čia pavaizduotas kaimas. Visur daug naminių paukščių ir gyvulių. Prie kūdros geria baltas arklys. Keliu važiuoja raudonas traktorius ... Balta višta išperėjo geltonus, mažus viščiukus ...)

  dsc04324

Susipažįstame su raidelėmis, mokomės žodžių garsinės analizės, sintezės.

 TAI TIK MAŽA DALELĖ ŽAIDIMŲ, KURIUOS MES ŽAIDŽIAME LOGOPEDO KABINETE IR TUO PAČIU UGDOME SAVO KALBĄ.

     Internetinės nuorodos, kuriose tėveliai gali rasti naudingos informacijos apie vaikų kalbėjimo ir kalbos sutrikimus, bei jų šalinimo būdus:
http://maziejisnekoriai.blogspot.com/        
http://www.sesioszasys.lt 
http://www.elogopedai.lt/

 Logopedė Rita Araminienė